Zondag 8 september Rakovica laatste dag

8 september 2019 - Rakovica, Kroatië

Gisteravond echt super lekker gegeten in de buurt van ons hotel, bij restaurant Marko,op aanraden van de eigenaresse hier.., we gaan hier vanavond weer heen want er staat zoveel lekkers op de kaart...☺

Het is nu nog middag , maar ben vast een stukje aan het schrijven want het kost allemaal best veel tijd...😛foto's bekijken, uploaden, verwijderen..., enne we liggen echt vroeg voor apegapen hier, echt niet normaal. Gisteravond was het niet later dan 10 uur dat ik het licht uitdeed 😂maarrrr vanmorgen weer lekker vroeg uit de veren voor de plitvicemeren 👍🏻.

Jullie hebben de foto's al gezien van de ontbijtruimte😀echt zo leuk ingericht..., precies zoals ik het zelf ook zou doen. We kregen een lekker versgebakken spiegeleitje op toast toen we al even zaten te eten vers uit de keuken..., een heerlijk ontbijtje gewoon. We hadden gistermiddag bij een supermarkt hier iets verderop wat broodjes en beleg gehaald om mee te nemen vandaag. We hadden het allebei veel drukker verwacht en hebben geen zin om in een lange rij te staan met bijbehorende hoge prijzen voor een broodje ( dan eet ik liever vanavond wat beter..😀)We kregen, heel lief....van de eigenaresse plastic zakken om ons voer in te doen..

Nou...eerlijk gezegd, toen we in het park kwamen en al een aardig stukje gelopen hadden en een boottochtje naar de andere kant hadden gemaakt hadden we echt zoiets van...nou waar blijft al dat moois..🤔, hebben we misschien al teveel moois gezien. Maarrr een stukje verder werden we echt wel blij...wat is het er mooi! Met de drukte viel het echt reuze mee, ook best wat Nederlanders en half China loopt er rond...

Na een uurtje of 4 daar gelopen te hebben, zijn we nog naar het dorpje Rastoke gereden...De tijd vliegt voorbij dus je moet het goed verdelen als je wat meer wilt zien. Ik lees nml altijd reviews van mensen die ook in de buurt zijn geweest en dan kom je op plekken wat je normaal niet weet.

Rastoke is een heel pittoresk dorpje met maar enkele huizen waar het water onder de huizen doorstroomt. Het ligt hier ook niet ver vandaan dus dat moet je even meepikken dan. Nou dat was ook weer zeer de moeite waard. We hebben daar met uitzicht op een mooie waterval die onder een restaurant naar beneden stort op een bankje de rest van onze broodjes opgegeten en later nog een bakkie daar gedaan...

Nu weer op het terras bij de kamer en genieten van ons prachtige uitzicht voordat we morgen weer vertrekken. Zometeen lekker douchen voordat we naar Marko gaan, ons buikje weer vol eten en weer slapen...🙈

Morgen weer vroeg vertrekken naar Trogir, ons laatste appartement , en weer aan de kust. Het is daar zo'n 27 gr.dus weer warmer dan hier. Heerlijk om onze vakantie af te sluiten zo. We mogen echt niet klagen over het weer, het was vandaag gewoon perfect weer om te lopen en we hebben alleen vanmorgen vroeg een paar verdwaalde druppels gehad. Kortom...een geweldige dag weer...

Ik kijk weer uit naar morgen want we hebben in Trogir ook een geweldig uitzicht op een mooie haven vanaf ons balkon.

Nou ...ik kan er bijna een boek van laten maken hè,  zo'n lang verhaal is het geworden..😂s avonds komt daar niet meer van...

Nou groetjes weer en werkse weer allemaal morgen. Ooh Nicole er lopen hier twee honden rond...1 goldenretriever, een oudje en een pup van 4 maanden...😀moest gelijk aan jou denken.  Trouwens ...mn ma had dat ook wel wat gevonden...

Ik zal later wat foto's publiceren 😎die moet ik nog selecteren..

De laatste 3 foto's zijn in het dorpje Rastoke gemaakt, je kunt het wel zien aan de kleur van het water denk ik...